کد خبر: ۶۸۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
به گزارش خبرخودرو، نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور امروز دوشنبه 15 اسفندماه به منظور بررسی آخرین وضعیت صنعت قطعه سازی و خودرو، موانع و مشکلات و ارایه راهکارهای موثر با حضور اعضا هیات مدیره انجمن و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.


به گزارش خبرخودرو، نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور امروز دوشنبه 15 اسفندماه به منظور بررسی آخرین وضعیت صنعت قطعه سازی و خودرو، موانع و مشکلات و ارایه راهکارهای موثر با حضور اعضا هیات مدیره انجمن و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، منصور منصوری؛ دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور با حضور در این نشست خبری اظهار داشت: ؛ در حال حاضر تیراژ تولید روزانه شرکت سایپا ۲ هزار و ایران خودرو ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو به صورت عبور مستقیم است که با توجه به رشد تیراژ تولید در سال آینده قطعه سازان ملزم به تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان هستند و این وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به رشد 15 درصدی کیفیت خودروها در سال جاری افزود: طبق اعلام خودروسازان هزینه های کیفیت خودروها در سال جاری هزار میلیارد تومان کاهش یافته است که رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو توسعه محصولات جدید را از دیگر اهداف قطعه سازان و خودروسازان در سال آینده عنوان و بیان کرد: آن طور که یکی از خودروسازان اعلام کرده امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری انجام داده است و قطعه سازان نیز همگام با خودروسازان در این زمینه سرمایه گذاری خوبی کرده اند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تحقق رشد تیراژ تولید، ارتقای کیفیت و توسعه محصولات را مستلزم تعامل سازنده میان خودروسازان و زنجیره تامین دانست و اظهار داشت: تحقق هدف گذاری تولید روزانه 2 هزار و 500 دستگاه خودرو در گروه سایپا و 3 هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو برای سال آینده مستلزم تعدیل قیمت قطعات است که در حال حاضر این تعدیلدر پایانهر سال صورت می‌گیرد در حالی که قطعه‌سازان مواد اولیه را به قیمت روز اما مطالبات خود را با قیمت قبلی دریافت می‌کند و با این وضعیت قطعه‌سازان با مشکل مواجه می‌شوند.

منصوری با بیان این مطلب که پرداخت مطالبات قطعه سازان باید 120 روزه باشد اما با تاخیر انجام می شود،عنوان کرد: در حال حاضر میزان مطالبات 120 روزه قطعه سازان از خودروسازان 20 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم در این ایام باقیمانده از سال پرداخت شود چراکه پرداخت های به موقع و منظم یکی از آیتم های مهم در تامین قطعات است.

وی تامین ارز و مواد اولیه را از دیگر چالش ها در صنعت قطعه سازی برشمرد و گفت: هم اکنون قطعه سازان برای تامین و خرید ارز با افزایش 40 درصدی مواجه هستند و تولید هر خودرو حتی با تعمیق ساخت داخل نیز حدود 2 تا 3 هزار دلار ارزبری دارد. در رابطه با مواد اولیه نیز افزایش قیمت ها و خرید نقدی زنجیره تامین را با مشکل مواجه کرده است

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پایان خاطرنشان کرد: تحقق هدف گذاری وزارت صمت مبنی بر تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ نیازمند رفع چالش های پیش روی قطعه سازان است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"